Op zaterdag 26 augustus a.s. doorkruist een stoet van bontgekleurde cabriolets de Krimpenerwaard. Als onderdeel van het openingsweekend van het 10e Nazomerfestival Schoonhoven doen de open auto’s zeven kernen van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard aan. De rit leidt langs een prachtige route door het Hollandse landschap van de Krimpenerwaard. Alle bezitters van een cabriolet kunnen meerijden.

De Nazomer Cabrio Ride Krimpenerwaard start om 13.00 uur aan de Haven in Schoonhoven en keert zo’n twee uur later weer op die plek terug. Vanaf circa 15.00 uur zijn de auto’s in het centrum van Schoonhoven te bewonderen door het publiek.

Rondrit door de Krimpenerwaard

De rit voor open auto’s is onderdeel van het Nazomerfestival dat in het weekend van 26 augustus van start gaat. Onder de deelnemende wagens bevinden zich daarom diverse voertuigen van festivalevenementen, zoals City Beats! (dat wordt georganiseerd op 1 en 2 september) en Haastrecht Klassiek (10 september). Deelnemers ontvangen bij de start een uitgewerkte route, die leidt langs onder meer Ammerstol, Bergambacht, Berkenwoude, Haastrecht, Lekkerkerk, Stolwijk en Vlist. IN de centra van deze plaatsen wordt telkens een korte stop gemaakt.

Aanmelden

Deelname aan de Nazomer Cabrio Ride Krimpenerwaard is mogelijk voor alle bezitters van een cabriolet of open auto. Aanmelden kost € 5 per auto (inclusief route en drankje na afloop) en kan via info@zilverstadmarketing.nl. De helft van het inschrijfgeld wordt door de organisatie gedoneerd aan KiKa Het 10e Nazomerfestival begint op vrijdag 25 augustus a.s. en duurt tot en met zondag 1 oktober. Meer informatie is te vinden op www.nazomerfestival.info